Antrenament Functional

Zsiros Robert - Antrenor personal oradea

PLAN DE ANTRENAMENT

Unii urmaresc cresterea rezistentei, altii doresc  o crestere musculara mai mare…

Parerea mea personala este ca aspectul estetic nu este suficient. Este la fel de importanta si rezistenta, puterea. Nu odata am observat faptul ca persoanele cu o semnificativa masa musculara au intampinat probleme,  pe o distanta de abia de 2 km de alergat. Din acest motiv accentuez mereu importanta rezistentei pe langa cresterea masei musculare.

Fara doar si poate, recomand antrenamentele alternative cu greutati , si antrenamentele de intensitate mare. (HIIT)

Antrenamentul de intensitate mare, in comparatie cu antrenamentul simplu cardio, poate sa creasca metabolismul in mod semnificativ, nu doar in timpul antrenamentului, ci chiar si dupa antrenament, inca 24-36 de ore.

Este un tip de tratament ideal pentru acele persoane care se lupta cu diabet, rezistenta la insulina, sau disfunctii de tiroida.

 

Antrenamentul de intensitate mare ajuta la cresterea masei musculare, pe cand un antrenament monoton, cardio, va consuma din masa musculara, si in cazul in care anterior antrenamentului, persoana din cauza a consumat aminoacizi.

High Intensity Interval Training este o metoda care utilizeaza intervale de intensitate mare, si intervale de intensitate mica. Durata perioadelor se ajusteaza in functie de scopul prestabilit si de nivelul de pregatire al doritorului, dar in principiu, perioadele de intensitate mare predomina.

Zsiros Robert Antrenor personal oradea

Sunt multi care nu au nici cea mai vaga idee ce inseamna HIIT (antrenament functional) si ce fel de exercitii facem cand vine vorba de antrenament functional.

Exercitiile de baza al antrenamentului functional, sunt miscari pe care le facem zi de zi, in viata normala.

Miscari de impingere, tragere, genoflexiuni si ridicari. Scopul acestui antrenament este ca sa miste tot corpul, si sa utilizeze deodata mai multe grupuri musculare. Pe parcursul acestui tip de antrenament, de obicei utilizam diferite obiecte cum ar fi TRX-ul, kettleball-ul sau greutati mici.

Acest tip de antrenament este potrivit tinerilor sau celor mai putin tineri, persoanelor care duc o viata sedentara, sportivilor, celor care se lupta cu greutatea, sau in cazul in care se doreste scurtarea perioadei de reabilitare de dupa accidentari. Imbunatateste conditia fizica si muschii corpului.

Are un efect benefic asupra circulatiei sanguine si implicit intareste sistemul imunitar.

Reduce stresul, anxietatea, durerile de spate, dezvolta muschii si aduce un aport semnificativ la calitatea de viata, ajutandu-ne sa atingem un echilibru necesar pentru o viata sanatoasa.

Poate multi se intreaba, ce fel de antrenament ar fi ideal pentru o forta fizica crescuta dar si pentru un aspect estetic ridicat?

Antrenor Personal - Crossfit Oradea

Raspunsul meu este: Crosstraining!

Crosstraining este un sistem de fitness nascut si dezvoltat in SUA, care de fapt este o filozofie de antrenament, nu neaparat o noua ramura de sport. Scopul pentru care de fapt a fost dezvoltat, este ca sa asigure capacitatea fizica necesara pentru ca sa faca fata corpul la toate provocarile ce se pot ivi de-alungul vietii.

Este un antrenament functional intensiv, care isi schimba mereu modul de stimulare. Crosstraining poate fi practicat chiar si in aer liber, si necesita putine recuzite.

Este potrivit si pentru sali simple de sport, nu este nevoie de aparatura scumpa, de ultima generatie. Faptul ca acest tip de antrenament asigura musculatura spectaculoasa, este doar un efect secundar. Prioritar este cresterea puterii si rezistentei corporale.

Exista multe discutii privind caracterizarea exacta al antrenamentului functional. Parerea mea este insa ca este foarte clar stabilita in determinarea acestei activitati, unde se spune ca e vorba de utilizarea corpului intr-un mod corect, exact asa cum evolutia ni l-a schimbat,si  pastrarea, optimizarea si dezvoltarea puterii naturale.

Cu ajutorul antrenamentului functional putem sa ne ferim de unele probleme tipice care apar la bodybuilderi, cum ar fi durerea cronica de umeri si genunchi. Care e motivul?

In timpul antrenamentului functional ne miscam in mod natural, nu ne fortam incheieturile cu miscari in stil de pompare, care ne ucid pe termen lung. Un alt avantaj important ar mai fi faptul ca musculatura nu doar ca va fi estetica, dar va fi si incredibil de puternica si rezistenta. Antrenamentul functional asigura ca muschii sa devina deosebit de tonifiati, si foarte bine definiti.

Fittnes Oradea
  • Plan de 8 antrenamente pe luna
  • Plan de 12 antrenamente pe luna
  • Plan de 16 antrenamente pe luna

Tel: +40752544186